11 oktober 2011

Vierkante tissue-box....

Een rechthoekige tissue-houder heb ik al eens gehaakt, zie eerder blogbericht,
maar nu kwam ik een (bijna) vierkante tissue-box tegen én
daar wou ik ook graag een hoesje voor haken..


Ik kwam in een boekje een leuk steekje tegen,
wat ik ervoor heb gebruikt


en bedenk, dat dit steekje ook leuk zou zijn voor
bijvoorbeeld een mobiel-hoesje of i.d.
Even aantal steken

Het steekje is alsvolgt:
1e toer vasten
2e en alle even toeren:
2 keerlosse, * in de 1e v steken, omsl., lus omhoog trekken, omsl., in de volgende vaste steken, omsl., de lus omhoog trekken, omsl., en de naald door alle 4 lussen halen, 1 losse, van * herhalen.
3e en alle oneven toeren:
1 keerlosse, *in elke st 1 vaste 

-o-o-o-
Nog een leuk thee-doosje geknutseld
de bloemetjes met de nieuwe stans-machine

6 opmerkingen:

Angélique zei

Wat een ontzettend leuk theedoosje en een fleurige tissuebox! Ik sla de beschrijving van het steekje op, ziet er leuk uit; dank je wel voor het delen!

jumare zei

kun je er ook een nieuwe tissuebox in doen?

En wat een onwijs leuk theedoosje.

Anoniem zei

Leuke doosjes en randjes, dit steekje is ook leuk voor een tas en haakt lekker weg,helemaal in de tasjes ban al ben ik nog niet met een ander bezig. Eerst wat dingen afmaken....groetjes

Marjo zei

Wat een leuk doosje en leuk patroontje ....

Marjo

Monique van den Berg zei

Ik heb op zolder ook nog een vierkant tissuedoosje liggen en een patroontje zit in mijn map. Maar ik wil zo veel dus wanneer het er van komt weet ik niet. Je hebt een heel leuk steekje gebruikt. Is weer eens wat anders dan de granny steek.

Groetjes, Monique

Hallo Peetje zei

Leuk dat steekje, daar zie ik wel meer mogelijkheden in. bedankt voor het patroon en zo'n tissue doos is ook leuk. wil ik ooknog eens maken.

grtjs Petra