18 november 2013

Weer een gebreide baret..



Andere dochter wou ook graag een nieuwe GEBREIDE baret..


Het (haken en ) breien van een baretje is leuk :)

En.. vroeg iemand: wat vind je nu leuker om te doen.
Haken of breien?
Tja.. da's moeilijk..
Ik vind het allebei leuk, het handwerken IS leuk..

------------------------------

Het gebreide baretje heb ik alsvolgt gebreid:
Breipriem nr. 3
Zet op 4 priemen 2 steken, totaal 8 steken
Brei 2 toeren recht met deze 8 steken
in de volgende toer: omslag 1 recht, herhalen (16 steken)

Een toer recht breien zonder meerderen

in de volgende toeren steeds 1 meer recht breien na de omslag,
dus: omslag 2 recht ( 24 steken)
omslag 3 recht (32 steken)
omslag 4 recht enz...... tot omslag 24 recht,

Na een toer meerderen elke keer een toer recht zonder meerderen!!

dan heb je 200 steken op je priemen staan.
Dan brei je nog 5 toeren zonder meerderen,
dat deed ik zo:
omslag 2 samen, 23 recht.
Toen breide ik alle steken samen tot 100 steken.
Met boordsteek (1 recht, 1 averechts) nog 12 toeren,
afhechten.

Ik heb de eerste 5 of 6 toeren gebreid op kleine priempjes.
Ik brei altijd met de priemen onder mijn armen, dus ik vond het prettiger om verder te gaan met mijn lange priemen.

En nu weer verder met mijn fluorsok, díe moest eventjes wachten..



Tja.. .Angélique. je hebt gelijk gekregen met je reactie bij mijn vorige gebreide baret:

Hij is super mooi geworden, deze baret! Ik denk zo maar (jou kennende) dat er nog meer gaan volgen :-)











10 opmerkingen:

de Haakbaak zei

Mooie baret! Knap hoor dat je dat zelf verzint.

Ingrid zei

Heel erg mooi!
Staat haar ook erg leuk!

Jolanda zei

Leuke baret en bedankt voor de beschrijving!

felisa zei

Alweer zo'n mooie!

Angélique zei

Hihi, vooruitziende blik of wat mensenkennis? ;-)
Deze is ook weer erg mooi!
De volgende met een ajourdpatroontje?

Tante Titi zei

Wat is ie mooi geworden zeg!

Little Train zei

Wow, wat ben ik je dankbaar voor dit patroon! Vorig jaar ben ik heel lang op zoek geweest naar een breipatroon voor een baret, maar kon het niet vinden. Wel gehaakte, maar ik wil liever een gebreide. Gebreid lijkt mij net wat fijner te zitten voor een klein meisje. Ik zal de maat wel wat aan moeten passen, maar dat moet niet zo'n probleem zijn. Super bedankt voor het patroon!

Via het blog van Doortje Dartel kwam ik op jouw blog terecht bij de baret Bonita. Daardoor kwam ik bij dit patroon. Ik heb mij meteen aangemeld als volger.:-) Wat een leuke creaties maak jij/staan er op jouw blog!

Ik heb nog wel een paar vraagjes over deze gebreide baret: Wat voor garen en welke dikte breinaalden heb jij gebruikt? Heb je bewust met 4 naalden gebreid en niet met een rondbreinaald?

Groetjes Trijntje

Jacqueline zei

Ik kan nog maar pas met meerdere priemen breien en met een rondbreinaald kan ik (nog) niet overweg..
Gebreid met naaldnummer 3. Ik dacht dat de wol Bravo heet.. Één bol is genoeg voor een baretje.

Little Train zei

Oké, dank je wel!

Franciens Haakwerk zei

Wat een leuke, ik heb hem even gepind;) bedankt voor het patroon.