27 januari 2018

Sokken..

Een paar sokken gebreid, gewoon van boord naar teen ;)
En helemaal naar m'n zin. 








Sokken breien.. Ik kan het al aardig.. Maar ik zag ook sokken van teen naar boord gebreid.. Dus mooi bolletje wol gekocht en.. zie hier...
                           Mijn sokken van teen naar boord 

Een paar herensokken!! 

Best interessant om eens een paar sokken andersom :) te breien.
Het opzetten was al een puzzeltje;
Toen een recht stuk;
Daarna weer een gepuzzel: de jojo-hiel;
Daarna weer een recht stuk en 
klaar is tie !!

Maar bij het afkanten wel opletten geblazen.. Want als je te strak afkant.. ( dat deed ik dus..)
dan past je voet er niet door.. 

De volgende keer brei ik ze toch weer van boord naar teen, de oude vertrouwde manier. 




2 opmerkingen:

ineke zei

ik brei ze het liefst van teen naar boven.. en dan 2 tegelijk op een rondbreinaald!! want ik ken mezelf.. ik zou als een berg opzoien om de andere sok ook te gaan breien.. en de boord afhechten doe ik zo "1 recht 1 avrecht en dan bij avrecht eentje meerderen en die dan ook afhechten dan wordt de boord afkant elastischer

anja zei

Ook ik brei mijn sokken van teen naar boord, 2 tegelijk op 1 rondbreinaald. Zo worden ze exact hetzelfde, geen naad bij de tenen en je hoeft niet bang te zijn dat je garen op raakt voordat je sokken helemaal af zijn.